Wachtwoord herstellen voor somt.nl: verschil tussen versies

Uit Somtelpedia
Ga naar: navigatie, zoeken
 
(33 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
Als je je wachtwoord niet meer weet kun je dit herstellen door naar https://adfs.somt.nl/ResetPassword/Default.aspx te gaann. Je vult daar je [[SOMTid]]. Je krijgt dan op het door jou opgegeven [[alternatieve e-mailadres]] een link toegestuurd waarmee je je wachtwoord kan resetten.
+
Als je je wachtwoord niet meer weet kun je dit als volgt herstellen:
  
====SPAM Folder====
+
* Ga naar https://adfs.somt.nl/ResetPassword/Default.aspx . Je vult daar je [[SOMTid]]@somt.nl in. Of het bij SOMT bekende [[alternatieve e-mailadres]]. Je ontvangt dan op het door jou opgegeven [[alternatieve e-mailadres]] een link waarmee je je wachtwoord kan resetten. Zorg dat je wachtwoord voldoet aan de onderstaande wachtwoordeisen, anders werkt het systeem niet.
'''Let op: ''' De email met daarin de link naar de reset pagina komt vaak in de '''SPAM folder''' terecht. Bij @hotmail of @live adressen wordt de email zelfs weleens verplaatst naar de map met verwijderde berichten!
 
  
==Wachtwoordeisen==
+
Na het resetten van je wachtwoord kun je via de normale manier [[Inloggen_Somt.nl|inloggen]].
Als je de melding krijgt ''An error occurred. Please retry this action later or contact an administrator''. voldoet je wachtwoord niet aan de wachtwoordeisen. We zijn bezig te zorgen dat je een duidelijkere foutmelding zodat de oorzaak duidelijk is. Je wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen:
+
 
 +
'''SPAM Folder'''
 +
 
 +
'''Let op: ''' De email met daarin de link naar de reset pagina komt vaak in de '''SPAM folder''' terecht. Bij ''@hotmail.com'', ''@live.com'', ''@msn.com'' of ''@outlook.com'' adressen wordt de email zelfs weleens verplaatst naar de map met verwijderde berichten! Ben je zeker dat je [[alternatieve e-mailadres]] correct is, en de email niet in de spamfolder en niet in de verwijderde berichten is terecht gekomen; neem dan contact op met de [[helpdesk]].
 +
 
 +
====Wachtwoordeisen====
 +
Als je de melding krijgt ''An error occurred. Please retry this action later or contact an administrator''. voldoet je wachtwoord niet aan de wachtwoordeisen. Je wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen:
  
 
* Minstens 8 tekens lang zijn
 
* Minstens 8 tekens lang zijn
Regel 12: Regel 17:
 
* Wachtwoord mag geen delen van je eigen naam of gebruikersnaam bevatten.
 
* Wachtwoord mag geen delen van je eigen naam of gebruikersnaam bevatten.
  
==Problemen==
+
{{helpdesk}}
Bij problemen kun je contact opnemen met de [[helpdesk]].
 

Huidige versie van 18 sep 2018 om 10:17

Als je je wachtwoord niet meer weet kun je dit als volgt herstellen:

Na het resetten van je wachtwoord kun je via de normale manier inloggen.

SPAM Folder

Let op: De email met daarin de link naar de reset pagina komt vaak in de SPAM folder terecht. Bij @hotmail.com, @live.com, @msn.com of @outlook.com adressen wordt de email zelfs weleens verplaatst naar de map met verwijderde berichten! Ben je zeker dat je alternatieve e-mailadres correct is, en de email niet in de spamfolder en niet in de verwijderde berichten is terecht gekomen; neem dan contact op met de helpdesk.

Wachtwoordeisen

Als je de melding krijgt An error occurred. Please retry this action later or contact an administrator. voldoet je wachtwoord niet aan de wachtwoordeisen. Je wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen:

  • Minstens 8 tekens lang zijn
  • Minimaal een hoofdletter, een kleine letter, een cijfer en een leesteken bevatten.
  • Mag niet gelijk aan of sterk lijkend op een wachtwoord zijn dat je eerder hebt gebruikt.
  • Wachtwoord mag geen delen van je eigen naam of gebruikersnaam bevatten.

Support

  • Kom je er niet uit? Neem dan contact op met Support. Deze mailbox wordt door de week tussen 9:00 en 17:00 uur zeer frequent gelezen.

Let op! Voeg altijd je SOMTid en een duidelijke omschrijving toe bij communicatie met Support.